Sună
(022) 81 92 00 068 333 724
  1. Principală
  2. Blog
  3. Anvelope de iarnă înguste sau late - care este diferența?

Anvelope de iarnă înguste sau late - care este diferența?

Anvelope de iarnă înguste sau late - care este diferența?

Există două întrebări principale pe care automobiliștii și le pun înainte de sezonul de iarnă. Prima întrebare, dacă e necesară utilizarea anvelopelor cramponate, am discutat deja pe paginile Anvelope.MD. A doua întrebare, dar nu mai puțin importantă, sună astfel: ce anvelope sunt cele mai utilizate în timpul iernii - înguste sau late? Să vedem prin ce diferă unele de altele.

Există o opinie răspândită că o roată cu o bandă de rulare îngustă se scufundă mai adânc în zăpadă afânată. Dar acest lucru ar trebui să vă îngrijoreze numai dacă mergeți într-o călătorie lungă prin Arctica. În condițiile Moldovei, această problemă, evident, nu apare.

În condiții de zăpadă densă, se întâmplă exact invers: anvelopele înguste funcționează mai bine, deoarece banda de rulare a acestora se înfige mai adânc în zăpadă și se menține mai bine pe suprafața drumului. Explicaţia constă în faptul că o roată cu banda de rulare îngustă are o valoare mai mare a presiunii specifice pe suprafața solului. O astfel de bandă de rulare se înfige mai puternic în suprafața alunecoasă și îndepărtează apa din caneluri mai eficient, funcționând ca un lubrifiant atunci când roțile alunecă.

Pe de altă parte, există mai multe lamele în plasturele de contact al unei roți largi, care oferă, în ansamblu, o aderență mai bună pe drumurile lunecoase.

Ambele argumente sunt valabile. Deci, ce anvelopă este potrivită pentru condițiile de iarnă? Răspunsul corect este: testele independente arată că o anvelopă largă frânează și accelerează mai bine pe gheață. Iar anvelopele înguste frânează mai bine în condiții de zăpadă densă. Mai mult, diferența dintre indicaţiile distanței de frânare este de până la 1,5 metri (de la 50 la 0 km/h).

Având în vedere că iarna ne confruntăm atât cu gheață, cât și cu zăpadă densă, lățimea anvelopei nu pare să fie un argument decisiv. În orice condiții meteorologice, va fi importantă o combinație de diverse caracteristici ale anvelopelor, cum ar fi calitatea compoundului (cauciucul trebuie să rămână moale la temperaturi scăzute) și o bandă de rulare modernă care îmbunătățește stabilitatea direcțională, asigură un drenaj stabil, un sistem bun de lamelare etc., etc.


Adaugă comentariu