Sună
(022) 81 92 00 068 333 724
  1. Principală
  2. Blog
  3. De ce nu se recomandă să folosiți anvelopele de iarnă vara?

De ce nu se recomandă să folosiți anvelopele de iarnă vara?

De ce nu se recomandă să folosiți anvelopele de iarnă vara?

Legislația moldovenească nu conţine reglementări, care interzic utilizarea, la deplasarea cu automobilul pe timp de vară, a anvelopelor de iarnă necramponate. Bunul simț și, elementar, raţionamentele de siguranţă nu ar trebui să vă permită să faceți acest lucru.

În primul rând pentru că anvelopele de iarnă sunt apriori mai scumpe decât anvelopele de vară. Prin urmare, dacă exploatați anvelopele de iarnă pe tot parcursul anului, durata lor de utilizare va fi redusă semnificativ. Există însă argumente mai serioase pentru a ţine cont de caracterul sezonier al anvelopelor. Despre toate acestea vom vorbi în continuare.

Banda de rulare a anvelopei de iarnă este complet diferită de cea a anvelopei de vară

La anvelopele de vară, desenul benzii de rulare conține „pavele” mari netede și caneluri longitudinale largi, care servesc la evacuarea eficientă a apei pe vreme umedă.

Desenul anvelopelor de iarnă reprezintă un „brad”, având caneluri în diagonală, care se îndreaptă de la centru spre marginea anvelopei. Relieful anvelopelor de iarnă nu este neted, ci împestrițat cu multe crestături mici în zig-zag (lamele). Un astfel de desen oferă anvelopelor de iarnă o bună aderenţă și manevrabilitate pe zăpadă. Vara, însă, aceste lamele contribuie la creșterea rezistenței la rulare și la sporirea consumului de combustibil.

Compoziție diferită a compusului de cauciuc

Anvelopele de iarnă sunt mult mai elastice decât cele de vară. Datorită acestei calități, acestea mențin bine contactul cu suprafața drumului, atât pe vreme geroasă, cât și la un ușor dezgheț. Anvelopele de vară sunt mai rigide, la ger se învârtoșează instantaneu și își pierd complet proprietățile. De aceea, în lume există o sărbătoare atât de tristă ca „Ziua tinichigiului”.

Pentru anvelopele de vară surplusul de elasticitate nu are vreo relevanţă. În această perioadă a anului este mult mai important să calculăm corect desenul benzii de rulare pentru o drenare eficientă a apei. În context, anvelopele de iarnă nu sunt varianta cea mai bună pentru acest lucru.

Cum se comportă anvelopele de iarnă vara?

Recent, în Finlanda s-a efectuat un test de proporții, pentru compararea anvelopelor de vară și de iarnă, fără crampoane. Testele au arătat că, în condițiile de vară, diferențele sunt cele mai pronunțate pe asfalt umed și în timpul frânării de urgență.

Automobilul, echipat cu anvelope de vară, a efectuat frânarea de urgență pe o distanță de 29 de metri. În timp ce distanța de frânare a unei mașini care s-a deplasat cu anvelopele de iarnă era de 43 de metri. Un rezultat cu 50 la sută mai prost! Concluzia jurnaliștilor finlandezi a fost univocă: anvelopele de iarnă nu sunt potrivite pentru perioada de vară.

Opinia producătorilor de anvelope

Potrivit producătorilor de anvelope, un compus din cauciuc mai moale și o structură diferită a benzii de rulare pentru anvelopele de iarnă are un impact negativ asupra proprietăților de angrenare a automobilului cu suprafața umedă a drumului. Răspunsurile sistemului de direcție la mișcările volanului sunt, de asemenea, vizibil mai lente. Iar cel mai grav lucru este reducerea semnificativă a stabilității mașinii.

Cu alte cuvinte, nici dorința de a economisi pe un set de anvelope, nici elasticitatea și tenacitatea anvelopelor de iarnă nu sunt argumente suficiente în favoarea deplasării pe anvelopele de iarnă tot anul.


Adaugă comentariu