Sună
(022) 81 92 00 068-333-724
  1. Principală
  2. Blog
  3. Ce fel de anvelope să alegeţi pentru vară

Ce fel de anvelope să alegeţi pentru vară

Ce fel de anvelope să alegeţi pentru vară

Deja este pregătit setul de vară din cel de-al doilea sau de-al treilea sezon? Trebuie doar să intrați în centrul de montare a anvelopelor sau cu forţele proprii să schimbați cauciucurile, dacă ați avut grijă din timp să pregătiţi setul. Totuşi, când vine timpul să alegeţi cauciucurile de vară, vă vine greu să vă orientaţi, fiindcă segmentul de anvelope de vară, pur și simplu, abundă în oferte de diverse mărci, preț și dimensiuni. O astfel de "harababură" vă poate zăpăci de-a binelea şi dacă ţineţi cont doar de preţ sau de marca recomandată de alţii, este puțin probabil să cumpărați cele mai bune anvelope, deoarece producătorii lansează în fiecare sezon multe produse noi cu performanțe superioare și preț mai bun decât cel pe care-l considerați convenabil. Ce anvelope ar trebui să cumpărăm pentru sezonul de vara, ca să nu dăm greş și să fim mulțumiţi de achiziția efectuată? Cel mai corect este să solicitaţi ajutorul specialiștilor noștri - ei vă vor selecta nu numai la categoria buget, ci și pentru nevoile dvs., vă vor explică, spune și demonstra totul. Doriţi să vă descurcați în toate de unul singur? Trebuie să cunoașteți dimensiunea roților și să respectați îndeaproape recomandările producătorului auto. Faţă de anvelopele pentru sezonul cu temperaturi ridicate, de obicei, sunt înaintate următoarele cerințe:

  1. Accesibilitate - preț scăzut,
  2. Calitatea - producător eminent,
  3. Manevrabilitate - aderență excelentă,
  4. Confort - plimbare plăcută și silențioasă.
  5. Rezistența la uzură - durată lungă de viață.

Întotdeauna ne dorim ceva ieftin şi calitativ, dar fiţi de acord că, cu cât mai multe calităţi are o anvelopă, cu atât mai multă muncă a fost depusă în ea, iar munca decentă ar trebui să fie plătită în mod adecvat (oricine din noi îşi doreşte acest lucru). În consecință, cu cât prețul anvelopei de vară este mai mic, cu atât performanța este mai scăzută. Este primul lucru pe care trebuie să-l înțelegeți când cumpărați anvelope de vară. Adică cele mai bune anvelope de vară apriori nu pot fi cele mai ieftine. Al doilea lucru important, pe care trebuie să-l cunoaştem, este…

Când se schimbă anvelopele de iarnă cu cele de vară

Ele sunt instalate atunci când temperatura medie zilnică a aerului nu este mai mică de +7°C. Este important de știut că, potrivit legislaţiei, anvelopele de vară nu pot fi folosite în Moldova înainte de 1 martie, datorită condițiilor meteorologice - ninsoare sau lapoviţă.

Practica arată că mai bine nu de grăbit și că ele trebuie folosite atunci când temperatura cea mai scăzută este +7°C și mai mare. Aceasta are o explicaţie destul de simplă - chiar și cel mai bun cauciuc de vară la temperaturi sub +7°C își pierde rapid calitățile, în primul rând, elasticitatea. Cauciucului devine tot mai dur, cu cât mai rece este mediul de exploatare. Respectarea acestor condiții va asigura o bună aderenţă la carosabil și o manevrare ușoară a automobilului. Din toate acestea, reiese că anvelopa de vară conform compoziţiei sale este destul de dură. De rigiditatea amestecului de cauciuc depinde rezistenţa la uzură şi kilometrajul, adică …

Termenul de exploatare a anvelopelor de vară

Durata de viață a anvelopelor de vară variază: unii producători recomandă schimbarea după 5-6 ani, iar alții garantează performanța de 10 ani. Timpul de înlocuire determină starea actuală - banda de rulare bună, nici o deteriorare, nici o crăpare de suprafață (un semn sigur de îmbătrânire).

Normele de standardizare stabilesc cel mai adesea kilometrajul minim de 45 mii kilometri pentru anvelopele autoturismelor, 60 mii kilometri pentru anvelopele camionetelor de mic tonaj și mai mult de 70 mii pentru cele de camioane. De fapt, valorile cifrelor depind de o mulțime de circumstanțe mari:

Se pare că distanţa real parcursă este o noţiune convenţională. Cu toate acestea, există numeroase exemple de kilometraje mari, realizate de autotractoare de magistrale, care au parcurs distanţe de peste 200 mii de kilometri cu un singur set de anvelope şi, cu toate acestea, conducătorii auto consideră că încă nu le-a venit vremea să fie schimbate (anvelopele). Semnatarul acestui articol a reuşit să utilizeze setul anvelopelor de iarnă Kumho iZen aproape patru sezoane, parcurgând 60 de mii de kilometri, iar pneurile de vară Michelin Energy SAVER au rezistat 75 mii de kilometri. O cunoştinţă de a mea aceleaşi Michelin le-a uzat în mai puțin de 30 mii și două sezoane. Ce pot spune - rezistența la uzură (poate fi indicată pe anvelopă ca "TreadWear") nu garantează, din păcate, un kilometraj mare, oricât de performantă ar fi compoziția amestecului de cauciuc, dacă sunt utilizate adecvat, anvelopele vor avea o viaţă mai lungă decât durata standard.

Anvelopele ce asigură confortul

Percepția tactilă a cauciucului, probabil este una dintre primele noastre acțiuni atunci când alegem o anvelopă. Mai întâiexaminăm, apoi pipăim modelul pe care-l dorim. Se pare că, dacă este moale la atingere, va fi mai confortabil de călătorit. Confortul depinde de echilibrul mai multor caracteristici.

Cele mai silenţioase anvelope de vară

Nu sunt cele mai moi, pentru că din nou depind de proprietățile cauciucului. Un cauciuc complet moale sub influența arșiţei verii va "pleoscăi", așa cum se spune, pe asfalt, producând zgomot excesiv, şi viceversa, banda de rulare a unui cauciuc extrem de rigid va "vâjâi". Extremele afectează manevrabilitatea şi nu este spre bine. Cea mai silențioasă anvelopă ar fi cea absolut fără bandă de rulare. Dar, fără ea, în general, este imposibil, noi doar nu ne deplasăm pe o pistă de curse - starea de rulare într-o unitate de timp se schimbă de mai multe ori (asfalt, pietriş, nisip, apă). Prin urmare, banda de rulare este o parte indispensabilă a anvelopei iar silenţioasă va fi anvelopa, la care banda de rulare are un număr minim de blocuri, de adâncime mică, și la care zona umărului este suficient de rotunjită. De asemenea, nivelul de zgomot poate fi influențat de presiunea anvelopelor insuficientă sau excesivă.

Cele mai elastice anvelope de vară

Elasticitatea anvelopei influențează la minim senzația de conducere confortabilă. Anvelopa de vară trebuie să fie rigidă în principiu, în caz contrar uzura va fi echivalentă cu utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii. Elasticitatea anvelopei va avea un efect negativ asupra manevrării și aderenței. Confortul mişcării depinde de înălţimea profilului şi de păreţii laterali elastici. Cu cât este mai înalt profilul și mai moi pereții laterali ai anvelopei, cu atât mai puternică este senzația unei călătorii confortabile, dar indicii de încărcare și de viteză vor fi mai mici. Atunci când intrați într-o curbă în viteză, anvelopa elastică cu profil ridicat se deformează puternic, va țiui, aluneca și gradul de uzură va fi mai mare. În mod corespunzător, o anvelopă cu profil redus, cu rigiditate potrivită, vă va da un sentiment de încredere și un control deplin asupra drumului.

Înainte de a porni la drum

Când alegeți anvelopele pentru vară, luați în considerare caracteristicile și circumstanțele de exploatare ale acestora. Nu neglijaţi recomandările producătorului de mașini, chiar dacă, într-adevăr, vă doriți "anvelope solide" și un profil redus. Siguranța dvs., încrederea la volan și durata lungă de viață reprezintă principalele priorități ale producătorilor anvelopelor de vară. Este un lucru important, pe care-l ştiu specialiștii noștri. Sfaturile lor sunt întotdeauna utile, ei cunosc aceste subtilităţi. Principiul "Orice capricii pe banii dvs." aici nu funcţionează. Noi respectăm dorințele clienților și vom oferi întotdeauna anvelopele de vară potrivite nevoilor dvs., luând în considerare întotdeauna toate aspectele pentru o conducere sigură, ușoară și cu încredere.

Aşadar, ştiind "parametrii" şi performanţele potrivite pentru dvs., acum știți care anvelope de vară sunt mai bune și cum să alegeți anvelope de vară – deci, înainte pentru a procura anvelopele dvs.!

Achiziții de succes, nici o "pană" la motor, securitate la trafic!


Adaugă comentariu