(022) 81 92 00 068-333-724
  1. Principală
  2. Blog
  3. Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil?

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil?

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil?

Alegerea și cumpărarea anvelopelor este o procedură destul de costisitoare. Prin urmare, nu este de mirare că majoritatea șoferilor își doresc performanțe maxime de la anvelope - astfel încât anvelopele să ruleze cât mai multe sezoane și kilometri posibil. Mai ales când este vorba de o anvelopă comercială. Cu toate acestea, nu toată lumea cunoaște toate recomandările experților - cum să vă asigurați că atât anvelopele de vară, cât și cele de iarnă rezistă cât mai mult posibil. Dar durabilitatea anvelopelor depinde nu numai de marcă, ci și de alegerea modelului potrivit, de modul în care conduceți mașina și de modul în care întrețineți anvelopele. Utilizarea și întreținerea corespunzătoare pot prelungi semnificativ durata de viață a următorului tău set de anvelope! În această postare vom încerca să acoperim cele mai evidente modalități de a prelungi durata de viață a anvelopelor tale.

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil

I. Rotirea anvelopelor

Una dintre acțiunile necesare este asigurarea uzurii uniforme a anvelopelor. Desigur, anvelopele montate pe o axă motoare sunt supuse unor suprasarcini mai severe decât anvelopele montate pe axe suport. Același lucru este valabil și pentru axele pivotante. Și greutatea pe axele față și spate diferă. Prin urmare, este necesar din când în când să „întoarceți” roțile de la o axă la alta - astfel încât fiecare pereche să primească aproximativ aceeași sarcină pe parcursul ciclului de viață și anvelopele să nu primească uzură neuniformă. Implementarea acestei reguli simple va prelungi durata de viață a anvelopelor cu mii și mii de kilometri. Acestea sunt atât cauciucuri de vară, cât și de iarnă. Puteți „întoarce anvelopele” de la o axă la alta, de exemplu, de fiecare dată când schimbați uleiul.

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil

II. Balansarea și reglaj geometri roților

Aranjarea optimă a anvelopelor pe toate osiile este o garanție a sănătății și a duratei de viață îndelungate. În această poziție, anvelopele sunt aliniate una față de alta (fața și spatele sunt strict paralele), axial și vertical. Cu poziția corectă a anvelopelor, mașina răspunde adecvat la volan, circulă drept, anvelopa are rezistență scăzută la rulare și se uzează uniform. Poziționarea necorespunzătoare a anvelopelor are ca rezultat o uzură mai rapidă și mai neuniformă și are un impact negativ asupra siguranței la conducere. Dacă balansarea și reglarea roților sunt efectuate incorect, mașina va „trage” în mod constant într-o direcție, volanul poate începe să „bată”, iar la frânare bruscă, mașina poate începe să tremure și să derape.

Dacă nu faceți balansarea și reglarea geometrie roților, un set de anvelope va deveni inutilizabil mult mai devreme. Pentru ca roțile să stea corect, acestea sunt așezate cu maximă precizie pe suporturi speciale de echilibrare. Acest serviciu este asigurat la multe service-uri auto care dispun de echipamente adecvate.

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil

III. Inspecție vizuală regulată a anvelopelor

Cea mai simplă procedură este să vă obișnuiți să vă uitați la anvelope înainte de a conduce. Dacă găsiși în timp că această sau cealată roata a coborat puțin sau mult, o veți salva de la deformare. La multe vehicule, computerul de bord oferă informații despre presiunea în anvelope. Dacă mașina dvs. nu este echipată cu acest sistem, atunci este mai bine să acordați atenție tipului de anvelope de fiecare dată înainte de a intra în mașină sau, dimpotrivă, de a ieși din ea.

De asemenea, nu ignora sunetul de origine necunoscută. Poate indica faptul că roata pierde presiune.

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil

IV. Presiunea corectă a anvelopelor

Fiecare mașină are o dimensiune standard de anvelopă recomandată de fabrică, iar o anvelopă, la rândul său, are o presiune recomandată. Aceste date sunt indicate atât în cartea de service, cât și pe tocul arcului portierei șoferului. Uneori se află pe interiorul clapei rezervorului. D, există situații specifice în care presiunea ar trebui să crească sau să scadă, de exemplu, în cazul unei supraponderi temporare (trebuie crescută presiunea) sau a căzut brusc zăpada și sunteți pe cauciucuri de vară (presiunea ar trebui să fie scăzută). Dar în modul normal, trebuie să respectați presiunea recomandată. La o presiune mai mare, partea centrală a benzii de rulare se va uza mai repede, la o presiune mai mică, părțile laterale. Ambele variante sunt la fel de rele.

Merită să verificați în mod sistematic presiunea în anvelope (dacă aceste informații nu vă sunt oferite de computerul de bord) și este absolut imperativ - înainte de călătorii lungi.

Merită să ne amintim că la temperaturi scăzute presiunea în anvelope scade, așa că ar trebui să fii deosebit de atent înainte de sezonul de iarnă.

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil

V. Schimbarea sezonieră a anvelopelor

Unii șoferi cred că nu este nicio problemă să călătorească anul întreg cu un singur set de anvelope. În ceea ce privește o anvelopă de vară, aceasta este, în principiu, foarte periculoasă și supusă pedepsei - amenzi administrative. Dar probabil că aproape că nu au mai rămas astfel de „extremişti”. Dar există așa șoferi care nu văd nici o problemă în a conduce în anvelopele de iarnă pe tot parcursul anului. Da, nu este la fel de periculos ca și cum să mergi cu cauciucuri de vară iarna, dar este complet inutil și, cel mai important, dăunător anvelopelor. Mersul pe anvelope de iarnă tot anul împrejur are doar dezavantaje. Anvelopele de iarnă consumă mult mai mult combustibil vara și se uzează mult mai repede. În același timp, vor ține drumul mult mai rău. Prin urmare, dacă doriți să vă folosiți rațional de anvelopele, schimbați anvelopele de iarnă cu cele de vară și invers.

Singurele excepții sunt anvelopele all-season, care pot fi cu adevărat potrivite, mai ales în regiunile cu ierni blânde, precum a noastră.

VI. Stilul de conducere

Evident, modul în care conduceți va fi cel mai important factor în viața anvelopei. Dacă sunteți obișnuit să conduceți, să forțați, să faceți viraje strânse, să alergați la curse sau să conduceți peste borduri și să ignorați găurile, atunci anvelopele se pot deteriora într-un singur sezon și mai repede. Proprietarii de mașini de lux și pasionații de conducere dinamică pot fi sfătuiți să cumpere anvelope adaptate pentru astfel de sarcini. Acestea sunt anvelope de mare viteză care suportă căldura mai bine, anvelope mai puternice și mai rezistente la uzură. Dacă nu participați la curse, nu frânați brusc și respectați toate regulile de mai sus, atunci anvelopele dumneavoastră vor rezista mult mai mult.

Cum să faci anvelopa să reziste cât mai mult posibil

Perioada de valabilitate a anvelopelor

Separat, în această notă, vom lua în considerare întrebarea - cât timp își păstrează anvelopele proprietățile? Unii șoferi insistă ca vânzătorul să le ofere anvelope produse exclusiv anul acesta. Așadar, numeroase teste dovedesc că anvelopele noi, depozitate corespunzător în depozit, nu își pierd calitatea timp de cel puțin cinci-șapte ani. Mult mai important este modul în care șoferul își folosește anvelopele și condițiile în care sunt depozitate.

În timp ce trusa își așteapta timpul, ar trebui sa fie într-o încăpere cu aceeasi umiditate, lipsa de lumină directă a soarelui și în pozitia corecta în spațiu - vertical sau orizontal, în funcție de daca anvelopele sunt depozitate pe discuri sau nu. Cele mai bune condiții vor fi oferite de hotelurile de anvelope, care sunt situate în centre mari de anvelope.

Acestea sunt doar cele mai simple îndrumări generale. Dar, de asemenea, vor face posibilă ca durata de viață a anvelopei să fie cât mai lungă posibil.


Adaugă comentariu