Sună
(022) 81 92 00 068-333-724
  1. Principală
  2. Sfaturi pentru conducătorii auto pe site-ul magazinului online Anvelope
  3. Diferența dintre anvelopele pentru SUV și anvelopele pentru pasageri

Diferența dintre anvelopele pentru SUV și anvelopele pentru pasageri

Diferența dintre anvelopele pentru SUV și anvelopele pentru pasageri

Diferența dintre anvelopele SUV-urilor și anvelopele autoturismelor provine direct din diferențele dintre SUV-uri și mașinile clasice de dimensiuni medii, precum și din diferențele dintre tipurile de utilizare a vehiculelor.

Pentru început, crossover-urile și SUV-urile sunt mai grele și mai mari ca dimensiuni. Prin urmare, anvelopele pentru SUV ar trebui să aibă un indice de încărcare mai mare. Pentru a rezolva această problemă, producătorii fabric anvelope pentru jeep-uri și crossover-uri mai masive și mai mari.

În al doilea rând, dacă vorbim despre tipul de utilizare, atunci SUV-urile sunt mult mai concepute pentru a conduce pe teren accidentat și off-road. Aceasta înseamnă că anvelopele specializate pentru acest tip de utilizare vor avea și proprietăți distincte care nu se regăsesc la anvelopele autoturismelor.

Ce înseamnă abrevierea SUV?

Abrevierea înseamnă Sport Utility Vehicle. Un SUV este acum înțeles ca o mașină de pasageri cu garda la sol crescută (gardă la sol). SUV-urile diferă semnificativ de mașinile de pasageri, dar diferența vizuală dintre SUV-uri și SUV-uri - crossover - nu este atât de evidentă. Diferențele sunt în design: prezența sau absența formulei 4x4, adică tracțiunea integrală.

Anvelope SUV off-road MT

Multe dintre subspeciile unor astfel de anvelope sunt proiectate de ingineri pentru a rezista la sarcini crescute, pentru a se putea deplasa pe drumuri de țărnă de diferite calități, a forța fluxurile, a rezista la impacturi asupra pietrelor ascuțite, a ieși din noroi și mlaștini, a trece prin arat - într-un cuvânt, a fi eficient în condiții dificile uneori în condiții extreme. Anvelopele de acest tip sunt marcate MT (Mud Terrain) pe flanc. Astfel de anvelope au o bandă de rulare recunoscută care combină blocuri mari de diferite forme și modificări, caneluri și canale adânci și urechi laterali puternici. Toate acestea măresc tracțiunea, vă permit să „greblați” chiar și cu o suprafață foarte dificilă, până la arat umed sau soluri mlăștinoase.

Modelele de anvelope SUV pentru terenuri au benzi de rulare care nu se găsesc niciodată pe anvelopele autoturismelor.

Anvelope SUV pentru uz în oraș și pe autostradă HT

Anvelopele SUV pentru oraș și autostrăzi sunt marcate HT (Highway Terrain). Au un diametru mai mare, un indice de sarcină și o greutate mai mare, dar benzile lor de rulare pot fi complet identice ca model, iar modelele pot avea același nume ca și omologii lor pentru pasageri, cu un marcaj SUV suplimentar. Benzile de rulare ale unor astfel de anvelope rezolvă aceleași probleme ca și colegii lor de clasă pentru pasageri: îndepărtarea eficientă a apei sau a zăpezii, frânare și accelerare pe suprafețe uscate și umede, stabilitate în viraje, rezistență la uzură, economie, confort acustic și așa mai departe. În consecință, protectorul are un set similar de elemente.

În același timp, cel mai probabil, proiectorul anvelopelor SUV-ului va fi mai adânc.

Protectoarele pot diferi chiar si la modelele cu același nume, dar în diametre diferite. Există, de asemenea, modele separate de anvelope în această clasă.

Anvelope SUV AT

O opțiune intermediară între cele două clase de anvelope SUV vor fi anvelopele marcate AT (All Terrain). Acestea combină proprietățile atât ale anvelopelor de teren, cât și ale anvelopelor pentru utilizare în condiții urbane și pe autostradă în diferite rapoarte - de exemplu, 50/50, 30/70, 80/20.

Anvelopele marcate AT sunt fabricate exclusiv pentru SUV-uri.

Diferențele în compoziția compusului de cauciuc

Schimbările dintre anvelopele pentru pasageri și SUV afectează și compoziția compusului de cauciuc. Cauciucul anvelopelor SUV este mai rezistent la perforații, taieturi și alte tipuri de impact agresiv.

Cel mai dur compus este folosit la anvelopele MT. Este bun pentru off-road, dar nu este potrivit pentru deplasarea pe asfalt. Cauciucul dur are stabilitate direcțională scăzută, mai ales la viraj și frânare, este mai zgomotos.

Diferențele în structura peretelui lateral al anvelopelor pentru pasageri și SUV

În timp ce benzile de rulare ale anvelopelor autoturismelor și anvelopelor pentru SUV și crossover pot fi diferite sau identice, pereții laterali pot fi diferiți sau pot avea aceeași înălțime. Dar mai des, pereții laterali ai anvelopelor SUV, cu excepția modelelor cu profil redus, sunt mai înalți.

Pereții laterali ai anvelopelor pentru SUV sunt mai groși, astfel încât să se poată îndoi în colțuri fără a pierde în greutate. Acest lucru afectează foarte mult netezimea conducerii și crește rostogolirea anvelopelor. Deci, dacă o mașină cu un centru de greutate mai mare are deja o anvelopă cu un perete lateral înalt, atunci este mai bine să nu încercați să faceți viraje strânse pe ea. Mașina poate derapa mult mai repede și mai puternic. Ai nevoie de o anvelopă cu profil redus pentru astfel de viraje. Și nu orice SUV, în principiu, este capabil să conducă agresiv și dinamic.

Diferențele în indici de viteză

Pe baza celor de mai sus, este ușor de concluzionat că, în general, anvelopele SUV au indici de viteză mai mic decât anvelopele pentru pasageri. Din nou, există o clasă de anvelope de mare viteză pentru crossover-uri și SUV-uri puternice - acestea sunt anvelope cu profil redus, care sunt mult mai apropiate de modelele de autoturisme, având în același timp un diametru și un indice de sarcină mai mare. Apropo, acesta este probabil unul dintre cele mai scumpe tipuri de anvelope SUV.

Diferențele de structură a anvelopelor

Carcasa acestor anvelope marcate SUV este întărită astfel încât să reziste la efectele puternice de deformare și la greutatea mai mare a vehiculului.

Pe anvelopă pot fi aplicate straturi suplimentare atât de compus, cât și de cablu. Nu există reglementări clare care să prescrie modificări în structura anvelopelor pentru SUV-uri. Ce soluții tehnologice aplicate sau nu sunt stabilite de producător pentru fiecare model în parte. Uneori, o anvelopă pentru SUV poate fi mai groasă, uneori se aplică straturi și materiale suplimentare.

Diferențele și asemănările descrise mai sus se aplică anvelopelor pentru ambele sezoane și anvelopele pentru toate anotimpurile.

Este posibil să încălțăm un SUV în cauciucuri pentru pasageri?

Poate apărea întrebarea: ce se întâmplă dacă instalați un model de anvelope pentru pasageri pe un jeep, dacă se potrivește și ca mărime, iar modelul sună exact la fel, dar anvelopa pentru pasageri este semnificativ mai ieftină? Răspunsul este categoric: este imposibil! Chiar dacă un model are aceeași dimensiune, un model identic ca benzi de rulare, va exista întotdeauna o diferență fundamentală: indicele de încărcare. Anvelopele SUV sunt întotdeauna mai puternice pentru a suporta eficient greutatea unui automobil SUV. O anvelopă pentru pasageri se poate sparge pur și simplu chiar și cu un impact fizic nu prea puternic, fie că este vorba despre o denivelare, o gaură în drum sau o bordură.

Nu puteți economisi niciodată pe siguranța șoferului, a pasagerilor și a altor utilizatori ai drumului - aceasta este o regulă universală în tot ceea ce are legătură cu mașina.