Anvelope cu crampoane în Moldova
După cum spun experții de anvelope, nu există o anvelopă ideală universală, deoarece nu există condiții meteorologice, mașini și stiluri de condus universale. Anvelopele au fost de multă vreme specializate în rezolvarea unui set de sarcini foarte specifice. Fiecare producător dezvoltă și comercializează diferite modele de anvelope. Prin urmare, este foarte important să înțelegeți de ce aveți nevoie de anvelope, cum le veți folosi și abia apoi alegeți și cumpărați setul care vă place. Un astfel de produs specializat de nisa sunt anvelopele cu crampoane de iarna. Luați în considerare în ce condiții pot îmbunătăți calitatea călătoriei și în ce condiții vor fi complet inutile și chiar dăunătoare.
Beneficiile anvelopelor cu crampoane
Anvelopele de iarnă cu crampoane au atât avantaje, cât și dezavantaje în diferite condiții de funcționare. Datorita crampoanelor metalice introduse în banda de rulare, anvelopa își modifică comportamentul pe diferite tipuri de suprafețe. Îmbunătățește semnificativ tracțiunea pe drumurile înghețate și pe un drum cu strat dens de zăpadă, dar se înrăutățește atunci când conduceți pe asfalt uscat și rece. Mai mult, în al doilea caz, nu doar distanța de frânare este prelungită, dar crește și zgomotul anvelopei. Anvelopele încep să foșnească pronunțat, scot un sunet neplăcut de zgârieturi. Prin urmare, anvelopele de iarnă cu crampoane sunt potrivite și cu adevărat utile în anumite regiuni în care iernile sunt de obicei aspre. De exemplu, acest tip de anvelopă este popular în Finlanda, pe drumurile din afara orașelor. Anvelopele de iarnă cu crampoane pe drumurile finlandeze înghețate îmbunătățesc aderența, accelerația și performanța de frânare.
Șoferii care decid să monteze anvelope cu crampoane pe automobilul lor ar trebui să cunoască câteva reguli de bază: în primele zile conducerea nu ar trebui să fie agresivă. Trebuie să încercați să vă deplasați cu o viteză de până la 70 km/h. Mai mult, dacă instalați deja „crampoane”, atunci la setul complet. O încercare de a economisi bani și de a instala doar la o pereche numai pe puntea față este plină de riscul de derapaj. De asemenea, merită să ne amintim că frânarea puternică contribuie la zburarea crampoanelor și la pericolul de a se ciocni cu mașina care vine din spate. Distanța sa de oprire va fi vizibil mai mare.
Să adăugăm că consumul de combustibil la o mașină cu anvelope cu crampoane montate pe ea crește.
Dezavantajele anvelopelor cu crampoane
În regiunile cu ierni blânde, anvelopele de iarnă cu crampoane nu își vor putea arăta avantajele și vor prezenta mai degrabă dezavantaje. Așadar, dacă vorbim de Moldova, atunci ierni din ce în ce mai blânde, cu temperaturi „schimbătoare” în jur de zero, cu gheață rară pe drumuri, nu au nevoie deloc de cauciucuri cu crampoane. La noi, astfel de anvelope au mai multe șanse să dea mai multe minusuri decât plusuri. Pe gheață carbonică, distanța de frânare nu va fi scurtată, ci prelungită. Nu uitați că o consecință importantă a anvelopelor cu crampoane pe asfalt fără gheață este deteriorarea carosabilului. Asfaltul curat este grav zgâriat de vârfurile metalice proeminente, care suportă o sarcină grea: greutatea unei mașini în mișcare. Un alt aspect important despre care nu mulți oameni cunosc, este atunci când frecând de vârfurile de asfalt emit compuși chimici foarte nocivi. Prin urmare, din cauza totalității acestor neajunsuri, anvelopele cu crampoane nu sunt doar inutile în multe țări, ci și interzise de lege. De exemplu, călătorii din regiunile nordice cu mașina ar trebui să știe că trebuie să îndepărteze trusa cu împânzire înainte de a vizita țări precum Polonia, Germania, Bulgaria, Olanda, România, Serbia, Republica Cehă, Belgia, Portugalia, Muntenegru, Croația și o serie de alte țări. De asemenea, Moldova a interzis destul de rezonabil folosirea anvelopelor cu crampoane. Cei care încalcă această lege sunt pedepsiți cu amendă și trimiterea mașinii într-o parcare sechestrată. Periodic, polițiștii rutieri descinde și amendează proprietarii de mașini cu cauciucuri cu crampoane.
Puteți încă să călăriți cu anvelope cu crampoane în Franța, Italia, Spania, Grecia, Marea Britanie și alte câteva țări.
Cei mai renumiți producători de anvelope cu crampoane sunt Michelin, Nokian, Dunlop, Goodyear, Gislaved, Kumho, Continental și o serie de alte mărci.
La anvelope.md se poate de cumpărat cauciucuri “ sub crampoane”, dar fără crampoane.
Reamintim că legea îi obligă pe șoferi să-și schimbe anvelopele de iarnă atunci când temperaturile medii zilnice scad la șapte grade, dar nu mai târziu de 1 decembrie.