Care ar trebui să fie presiunea în pneurile unui automobil?
Presiunea de lucru în pneuri afectează mulți factori care garantează siguranța și confortul de manevrare a automobilului. Mai jos vom numi doar câțiva dintre cei mai importanți factori.
Primul factor - manevrabilitatea vehiculului. Dacă anvelopele au o presiune mai mare decât este necesar, atunci vă veți simți încrezător în timpul mersului. Acest lucru este valabil mai ales pentru comportamentul automobilului în timpul accelerării și la viraje. Dacă presiunea în anvelopele din față depășește norma, trebuie să vă așteptați la surprize neplăcute de la contactul slab cu suprafața drumului.
Al doilea factor - uzura anvelopelor. Presiunea incorectă în cauciucuri va provoca uzura excesiva, atunci când acestea iau o formă greșită, lucru, care duce automat la frecarea excesivă pe asfalt și, ca urmare, la uzura accelerată. Se uzează, în primul rând, părțile laterale ale anvelopei cu presiune scăzută din exterior.
Al treilea factor - consumul de combustibil. Orice indicator al presiunii în anvelope, diferit de indicatorii standard, va duce la o creștere a consumului de combustibil al automobilului. Este vorba despre zeci de grame pe o sută de kilometri, dar la scara sezonului se adună o sumă tangibilă.
Al patrulea, și aparent, cel mai important factor este distanță căii de frânare, care afectează în mod direct siguranța. Puteți conta pe frânarea sigură și corect proiectată numai dacă anvelopele automobilului dvs. au presiune corectă!
În același timp, nu uitați că presiunea în anvelope este un indicator nestatornic, care trebuie verificat sistematic (de preferință cel puțin o dată pe săptămână). Acest indicator depinde în mare măsură de temperatura aerului și de modul în care operați automobilul.
Pentru a determina corect presiunea normală în anvelopele autoturismului trebuie să dispuneți de informații suficiente despre aceasta. În primul rând, presiunea de lucru a anvelopei depinde de marca și modelul automobilului. Fiecare automobil are propriii indicatori stabiliți de producător. În al doilea rând, presiunea este selectată în funcție de greutatea automobilului și de capacitatea sa de încărcare. În al treilea rând, pe baza razei anvelopelor și a destinației lor în ceea ce privește sezonalitatea.
Pe timp de iarnă, presiunea în pneuri ar trebui să difere de cea stabilită pentru sezonul cald. Faptul este că, la temperaturi mai ridicate, există o expansiune a aerului în interiorul roții. Același lucru se întâmplă atunci când conduceți cu viteze mai mari: de îndată ce anvelopa se supraîncălzește, presiunea aerului din anvelope crește imediat.
Apropo, de obicei, în interiorul clapetei rezervorului de combustibil, există un tabel de presiune pentru fiecare automobil.