Care este diferența dintre anvelopele pentru camioane de cele pentru autoturisme, o scurtă trecere în revistă
Camionul, conform caracteristicilor lui, este cu mult diferit de autoturism. El este, evident, mai greu - dar nu numai aceasta contează. În plus, conducerea camionului este mult mai dificilă. Cauzele sunt mai multe - dimensiunile mari, precum și prezența unor "zone moarte", în faţă şi în partea dreaptă a cabinei, cât şi un profil mărit, cauza căruia centrul de greutate al vehiculului poate fi ridicat în mod semnificativ. Există o mare diferență între conducerea unui camion gol și a unui vehicul care se deplasează cu încărcături. Pentru compensarea particularităţilor de conducere a unui vehicul cu caracteristici dimensionale, cu o inerție imensă ar trebui să fie utilizate cauciucuri speciale. Ele sunt responsabile pentru un bun cuplaj cu drumul în orice vreme, trebuie să aibă o rezistență ridicată la uzură, deoarece exploatarea transportului de mărfuri se realizează de obicei mai intens. Nemaivorbind de echipamentul special - alegerea anvelopelor de camioane pentru utilaje de construcții și agricole - macarale auto, tractoare, gredere etc. - ar trebui de manifestat mai multă responsabilitate din cauza particularităților aplicării lor.
Ce anvelope de camion există și care sunt caracteristicile tehnologice ale acestora
Când anvelopa este deformată, elementul principal care poate rezistă sarcinii este un strat special de cordon. Pentru sporirea greutăţii camionului este necesar un cablu, care prezintă o rezistență deosebită - de aceea, spre deosebire de anvelopele pentru autoturisme, în care cablul este fabricat din polimeri, cordonul anvelopelor pentru camioane este fabricat din oțel. Un astfel de cordon asigură o rezistență mai mare și este durabil la abraziune, dar are o rigiditate sporită, ceea ce afectează confortul călătoriei. În plus, există mai multe straturi de cablu de oțel, datorită cărora anvelopele camionului sunt mult mai grele.
Să vedem, prin ce se deosebesc anvelopele de camion și cele de autoturism la prima vedere și cum să le distingem după aspectul exterior. Mai întâi, ele au un desen special al benzii de rulare, diferit pentru axele de direcție și de motor, dar, de fapt, există şi opțiuni universale.
Particularitatea desenului anvelopei pe axa de direcție este relativ mică, cu multe brăzdări longitudinale și un număr mic de lamele. Un astfel de desen îmbunătățește manevrabilitatea mașinii. Pentru axele motoare este necesar un desen al benzii de rulare înăsprit, mare, care oferă cuplaj bun cu drumul. Iarna roțile pentru camioane trebuie să fie asigurate cu crampoane pentru asigurarea manevrabilităţii pe drumurile alunecoase. Echipamentele speciale au un desen deosebit de dur, deoarece acestea trebuie să fie exploatate pe teren accidentat: în cariere, pe câmpuri și pe șantierele de construcții. Unităţile de transport concepute pentru deplasare pe autostradă au un desen mai mic.
Factorii care influențează selecția anvelopelor
Alegerea corectă se poate face dacă sunt cunoscute în prealabil următoarele:
- pentru ce tip de vehicule sunt necesare anvelopele - camioane de mare tonaj, camioane de capacitate medie sau mică, transport de călători, echipamente speciale etc.;
- pe ce suprafață se va utiliza transportul - grund, asfalt, teren accidentat;
- la ce temperatură - anvelopele pentru sezonul de vară au o rigiditate mai mare decât iarna;
- intensitatea utilizării - cât de frecvente sunt deplasările cu vehiculul;
- profilul de funcţionare - transport pe distanțe lungi, expediție, construcții, agricultură etc.
Pe baza acestui fapt, veți putea selecta anvelopele cu marcajul și desenul cerut de la un producător de încredere, care poate garanta o funcționare sigură pe termen lung. Puteți vedea ce anvelope de camion sunt în catalogul nostru.