Ce efecte produce înfierbântarea anvelopelor?
Una dintre cele mai cunoscute legi ale fizicii sună astfel: Orice deformare a corpului este însoţită de încălzire. Prin urmare, încălzirea pneurilor maşinii arată că are loc deformarea lor. Și acest lucru se întâmplă aproape constant, în special în timpul frânării, accelerației și intrării în viraj.
Dacă aţi avea posibilitatea de a măsura temperatura anvelopelor înainte și după călătoria cu maşina, aţi constata o diferenţă de câteva ori.
Temperatura de lucru poate varia de la anvelopă la anvelopă. Pentru anvelopele de vară, aceasta variază între 60 și 90 de grade Celsius. Anvelopele de curse au o temperatură mai ridicată, de obicei, peste punctul de fierbere al apei.
Temperatura de încălzire a anvelopelor influenţează un indicator foarte important - coeficientul de aderență a anvelopei la suprafața drumului. Pentru o conducere în siguranță, este foarte important să nu supraîncălziți anvelopele. În caz contrar, se va înrăutăţi aderența la carosabil, dar şi va creşte cu mult uzura anvelopelor.
Prin urmare, pe timp de caniculă atunci nu vă recomandăm să accelerați din start și să frânați rapid. Anvelopele necesită ceva timp pentru a se încălzi până la temperatura de lucru și pentru a obține o aderență optimă la carosabil.
Cât de sigură este mașina dvs. pe drum depinde foarte mult de starea traseului. Chiar și vara, în condiții de ploaie abundentă, distanța de frânare poate crește semnificativ în comparație cu comportamentul mașinii pe un drum uscat. Vă recomandăm să ţineţi cont întotdeauna de starea în care se află drumul când circulaţi cu maşina. În fiecare caz aparte, veţi avea grijă să menţineţi distanța corectă față de vehiculul din față sau să adoptaţi viteza optimă de intrare în viraj.
Principalul sfat de la Anvelope.MD - nu economisiţi pe anvelope! Siguranța dvs. depinde de performanţa lor.