0
Sună
022-81-92-00 068 333 724
  1. Principală
  2. Blog automobilistului
  3. Cum se schimbă anvelopele la electromobil. Reflecţii în baza experienţei acumulate

Cum se schimbă anvelopele la electromobil. Reflecţii în baza experienţei acumulate

Cum se schimbă anvelopele la electromobil. Reflecţii în baza experienţei acumulate

Vara aceasta am cumpărat un Nissan Leaf, produs în 2015, maşina era echipată cu anvelope de vară. Pare-se, nici măcar de dimensiunea care eraindicată pe ușa Leaf-ului meu - 215/50, raza 17.

dimensiunea 215/50 R17

Pentru a nu suporta imediat cheltuieli mari, vara am schimbat doar perechea de cauciucuri de pe axul de antrenare din față, am instalat anvelope Tigar produse în Serbia. Fără a vă aprofunda în detalii, dacă e să înţelegeţi ce reprezintă acest producător de anvelope, este suficient să știți că Tigar este o "replică" a companiei Michelin, adică întreprinderea sârbă face parte din cunoscutul concern de anvelope francez. Pentru a alege anvelopele de vară, aceste informații au fost suficiente, mai ales, că cele două roți m-au costat în total aproape 1.500 de lei, dacă îmi amintesc totul corect.

Când am ales anvelopele de iarnă (și le-am ales la 25 octombrie, tocmai momentul oportun, când în depozitele dealerilor de anvelope serioși din Moldova este disponibil, cel puțin, un sortiment normal la mărimea de care am nevoie, de la diverși producători), mi-am dat seama că 750 de lei nu vor fi suficienți, pentru a cumpăra un cauciuc de iarnă și am decis să stabilesc un buget de 1.500 de lei pentru o perioadă de iarnă. Adică vreau să cumpăr un set de anvelope de iarnă ( contând pe 2-4 sezoane), în valoare de 6000 de lei. Ei bine, hai să încercăm. Nu degeaba am cumpărat o mașină electrică. Dacă economisește combustibil, atunci ar trebui să facă economie la toate. Inclusiv, la anvelope.

Dar, după cum s-ar putea crede, nu am privit pe Internet care anvelope sunt mai potrivite pentru electromobilul meu și alte informații de marketing. Sunt un admirator al tehnologiei ecologice, dar uneori experţii în marketing exagerează. Prin urmare, alegând anvelopele de iarnă pentru mașina mea obișnuită pe patru roți (deși conform ultimelor tendințe, în engleză, cuvântul "car" nu mai poate fi actual pentru mașinile electrice, pentru că nu au MAI), am pornit din dorința mea de a cumpăra anvelope europene de înaltă calitate, cu un desenul practic al benzii de rulare. Și să coste nu mai mult de 300 de euro. Un brand bun la un preţ ieftin.

De aceea, alegând inițial dintre trei modele de la diferiți producători, am exclus din lista extinsă anvelope coreene Kumho. Da, Kumho este un brand minunat, pe mașinile mele anterioare am folosit în exclusivitate acest brand, dar dacă mi-am propus să de economisesc, trebuia să găsesc altă opţiune. Întrucât bugetul meu maxim nu poate depăşi suma de 1500 de lei, modelul Kumho cu, raza 17, dimensiunea 215 la 50 la un preț cu amănuntul de 1660 de lei pentru o roată, nu este încă pentru buzunarul meu.

Au rămas încă două variante despre care vreau să vorbesc mai detaliat. Prima din lista anvelopelor bugetare, dar de bună calitate, este anvelopa Viatti de producție rusă, a uzinei KAMA, în valoare de 1068 lei per unitate (cea mai ieftină ofertă de pe piață). A doua opțiune pe care am putut să o aleg au fost cauciucurile de iarnă de marca sârbă, deja cunoscută, Tigar, care face parte din concernul Michelin. La dimensiunea de care am nevoie costă 1.450 de lei bucata. Două variante în cadrul bugetului stabilit, să clarificăm lucrurile.

La o examinare mai atentă și după discuţia cu managerul, am fost tentat să procur anvelopele Tigar.

Deci, alegerea este evidentă. Aleg anvelopele de iarnă Tigar de raza a 17-a, dimensiunea de 215/50 la un preț de vânzare cu amănuntul de 1450 lei per unitate.

Și dacă am făcut alegerea corectă, veți afla puțin mai târziu. Când voi parcurge cu electromobilul cel puțin 2-3 mii de kilometri în condițiile iernii moldovenești.

Va urma…


Adaugă comentariu