0
Sună
022-81-92-00 068 333 724
  1. Principală
  2. Blog automobilistului
  3. Uzura anvelopei: eliminăm cauzele problemei și prelungim durata de exploatare a echipamentului

Uzura anvelopei: eliminăm cauzele problemei și prelungim durata de exploatare a echipamentului

Uzura anvelopei: eliminăm cauzele problemei și prelungim durata de exploatare a echipamentului

Piesele automobilului, care, chiar dacă este utilizat din când în când, mai devreme sau mai târziu, ies din uz. Anvelopele nu fac excepție. Uzura uniformă a anvelopei este un fenomen logic și natural, de care nu puteți scăpa și nu vă puteți ascunde. Nu este nimic etern, oricum va trebui să cumpăraţi anvelope noi. Dar dacă observaţi că vizitaţi prea mai frecvent decât ar trebui saloanele auto, poate ceva nu e în regulă cu cauciucurile?

CUPRINS

  1. Prevenirea este cel mai bun remediu
    1. Dependența uzurii la stilul de conducere
    2. Cum să vă asigurați împotriva abraziunii premature
  2. Determinați presiunea după uzură
  3. Uzura necorespunzătoare a anvelopelor - indicator al problemelor
  4. Concluzie

Prevenirea este cel mai bun remediu

Uzura anvelopelor este rezultatul inevitabil al exploatării automobilului, prin urmare, trebuie să abordăm lucrurile calm. O altă întrebare este cum să amânăm apariția unor astfel de probleme și să îndepărtăm data achiziționării unui nou echipament. Răspunsul este evident – să supraveghem sistematic starea anvelopei. Astăzi vă vom explica cum se determină uzura anvelopei, ce afectează anumite tipuri de deteriorări și cum pot fi evitate cheltuielile premature.

Principala cauză a roaderii premature a cauciucului este presiunea incorectă și nerespectarea regulilor de circulaţiei în siguranţă. De exemplu, frânarea sau accelerarea prea bruscă scurtează durata de viață a anvelopelor. Deplasarea lină și atentă, dimpotrivă, o prelungește.

Dependența uzurii de stilul de conducere

  1. Dacă sunteți un amator al accelerării și al frânării bruşte, pregătiţi-vă de surpriză – uzura rapidă a plasturelui benzii de rulare.
  2. Amatorii de intrare în viraj la viteze mari, de asemenea, riscă să accelereze uzura pe suprafața de rulare, în special pe partea exterioară.
  3. Călătoriile pe autostrăzi și plimbările pe teren accidentat sunt prietenii indispensabili ai uzurii benzii de rulare.

Cum să vă asigurați de abraziunea prematură

Pentru a prelungi durata de exploatare a anvelopelor, nu uitați să verificați presiunea din roți. Procedura durează un timp minim, nu necesită cheltuieli, astfel încât singurul lucru pe care trebuie să-l faceți este SĂ MEMORIZAȚI și să monitorizați parametrul. Cu atât mai mult că aproape la toate benzinăriile acum sunt instalate pompe, care permit să fie adus la normal nivelul de Pascali în doar câteva secunde. Este suficient să setați regulatorul la valoarea dorită, iar apoi echipamentul își va face treaba.

Determinați presiunea după uzură

Într-adevăr, ar fi o eroare gravă să credem că, după pompare, presiunea nu mai trebuie să fie verificată, deoarece într-o lună indicatorul scade cu aproximativ 10%. Că ceva nu funcţionează, putem înţelege după rosături.

  1. Dacă anvelopa este mai uzată la margini decât în mijloc, probabil că nu-i ajunge  presiune. Consecința unei astfel de rulări este abraziunea rapidă a echipamentului și creșterea consumului de combustibil.
  2. Apariţia uzurii în centrul benzii de rulare este un semn al roților pompate supranormă. Unii automobilişti amatori preferă, în acest fel, să economisească pe benzină, fără a bănui că acest lucru provoacă distrugerea cauciucului.
  3. Herniile și fisurile sunt defecte frecvente, care apar pe roțile umflate necorespunzător.

Concluzie: manipularea presiunii afectează integritatea anvelopei. Nu experimentați în mod arbitrar –urmaţi recomandările producătorului.

Uzură neuniformă a anvelopei – semn că ceva nu e în regulă

Pentru a ști exact ce a determinat apariţia unei abraziuni concrete, să trecem în revistă tipurile populare de uzură a benzii de rulare și cauzele acestora.

  1. Urme de lovituri - probleme cu suspensia. Când amortizoarele nu fac faţă loviturilor, anvelopele le preiau sarcina. În consecinţă, pe suprafața cauciucului apar fose.
  2. Rosături sau fisuri pe o singură parte - rezultatul unei geometrii neregulate. Anvelopele uzate excesiv atât din interior, cât și pe exterior semnalizează că este timpul să reglați unghiul de cădere a roţilor.
  3. Uzura locală a desenului benzii de rulare la mijloc sugerează o posibilă defecțiune ABS. Roțile sunt blocate în timpul frânării de urgență, reducând siguranța conducerii, - un motiv real pentru a face o vizita la centrul servire auto.

Concluzie

Starea anvelopelor poate spune multe despre starea de „sănătate” a „calului de fier". Dacă vă îndoiți de corectitudinea autodiagnosticării, nu întârziați cu vizita la un centru auto specializat. Specialiștii experimentați vor identifica și elimina rapid cauzele problemei. Numai în acest fel puteți să vă așezați la volan și să conduceți cu plăcere.


Adaugă comentariu