De ce ar trebui să treci totuși la anvelopele de vară?
În conștiința publică persistă un stereotip că, atunci când este vorba de înlocuirea anvelopelor, vorbim în primul rând despre trecerea la un set de iarnă în toamnă. Procesul invers - schimbarea în anvelope de vară - este perceput ca fiind mai puțin important și obligatoriu. Într-adevăr, legea obligă oamenii să utilizeze anvelope de iarnă în sezonul de iarnă, dar nu reglementează utilizarea obligatorie a anvelopelor de vară în sezonul cald. Între timp, dacă doriți să păstrați mașina în perfectă ordine, contați pe confortul maxim, siguranța și performanța ridicată la conducere, atunci merită să evaluați schimbarea de primăvară a anvelopelor la fel de importantă ca pregătirea mașinii pentru sezonul de iarnă. Luați în considerare principalele motive pentru care trebuie să schimbați anvelopele de două ori pe an.
Eficiența combustibilului scade
Deci, un factor important în alegerea unei anvelope de vară este consumul de combustibil al unui anumit model. Aproape toți producătorii europeni furnizează anvelope cu un autocolant cu informație relevantă. În țara noastră, a fost adoptată o lege care obligă vânzătorii să furnizeze toate anvelopele cu acest marcaj. Parametrul de eficiență energetică este de obicei indicat în descrierea modelului de anvelopă din magazinele online.
Eficiența combustibilului este indicată de un index de litere de la A la G, unde cel mai înalt nivel - adică anvelopa folosește mai puțin combustibil - A. De exemplu, trecerea de la o anvelopă cu indexul consumul de combustibil „C” la „A” va economisi 110 litri de benzină la 40.000 km. Eficiența consumului de combustibil este o calitate tot mai importantă a unei anvelope. La urma urmei, o anvelopă cu un indice A permite nu numai economisirea de combustibil, ci și o mai mare atenție la mediu.
Deci: când este vorba de consumul de combustibil, puteți fi sigur: anvelopele de iarnă din sezonul estival vor crește semnificativ costurile cu combustibilul! Datorită nivelului ridicat de aderență, anvelopele de iarnă se vor „lipi” literalmente de asfaltul fierbinte, iar rezistența la rulare va scădea pur și simplu. Prin urmare, fanii de a conduce pe anvelope de iarnă în timpul verii trebuie să toarne mult mai mult combustibil pentru fiecare sută de kilometri. Vă aranjează?
Rezistența la uzură se micșorează
Anvelopa de iarnă folosește un compus elastic conceput pentru a menține un nivel ridicat de aderență la temperaturi sub șapte grade Celsius. Prin urmare, datorită moliciunii lor, anvelopele de iarnă „se uzează” instantaneu pe asfaltul fierbinte. Prin urmare, dacă folosiți anvelope de iarnă pe tot parcursul anului, atunci ciclul său de viață ... va fi redus cu o medie de 60%!
Compusul de cauciuc folosit la modelele de vară este adaptat la temperaturi ridicate. Nu se va epuiza la fel de repede. În același timp, desigur, este complet inutil și periculos în sezonul rece, deoarece își pierde proprietățile de aderență la temperaturi scăzute.
Dinamica conducerii și frânarea scad
Un alt parametru marcat pe același autocolant este performanța de frânare pe suprafețe uscate. Siguranța este primordială, așa că nu adăugați cât de important este să cumpărați și să instalați anvelope performante.
Revenind la dilema noastră: afirmația că anvelopele de iarnă sunt perfect frânează vara este un mit. Testele independente arată că distanța medie de oprire a anvelopelor de iarnă vara este cu 10% mai mare pe suprafețele uscate și cu 25% mai lungă pe suprafețele umede.
Anvelopele de iarnă sunt prea moi pentru suprafețele uscate ale drumului. Au un răspuns de direcție mult mai slab și pierd semnificativ manevrabilitatea, în special în viraje strânse. Și chiar dacă preferați un tip de conducere calm, fără grabă, există cazuri în care trebuie să călcați pe accelerație. Și aici anvelopele de iarnă vara te pot dezamăgi serios.
Mitul „moale și liniștit”
Mulți iubitori de automobile decid să nu treacă la „vară”, deoarece anvelopele de iarnă sunt moi și silențioase. Există o astfel de convingere că o anvelopă de iarnă vă poate oferi într-adevăr confort acustic în sezonul estival, precum și moliciune pe drum. Dar acesta este doar un mit! Cel mai adesea, anvelopele de iarnă sunt fie mai zgomotoase, fie au același nivel de zgomot ca și modelele de vară. Iar unele modele fac zgomot mult mai puternic decât cele de vară în sezonul estival.
Cu toate acestea, chiar dacă întâlniți niște anvelope foarte liniștite, moi,pentru aceasta ar trebui să aruncați acest set frumos de anvelope de iarnă cu aproape două sezoane mai devreme din cauza acestor avantaje, dat fiind că este foarte posibil să găsiți anvelope moi și silențioase de vară? Într-adevăr, aceleași marcaje de anvelope despre care am vorbit mai sus ne indică nivelul de confort acustic al oricărui model de anvelopă. Dacă modelul de vară este marcat cu indicele „A”, atunci vi se oferă un „microclimat” excelent în cabină și pentru aceasta nu trebuie să „ucideți” un set de anvelope de iarnă.
Mai mult rău mediului
Conducerea pe anvelope de iarnă vara nu numai că vă rănește portofelul fără sens, ci și afectează negativ mediul. Faptul este că anvelopele de iarnă nu numai că consumă mai mult combustibil, dar, atunci când sunt acționate la temperaturi ridicate, emit o cantitate mare de dioxid de carbon.
Să rezumăm. Da, legea nu interzice utilizarea anvelopelor de iarnă vara. În același timp, șoferii care decid că este mai convenabil primesc plusuri imaginare și o listă serioasă de minusuri reale.
Anvelope de iarnă vara:
- Consumă mai mult combustibil
- Frânează mai greu
- Pierd proprietățile de rulare
- De obicei mai zgomotoase
- Uzare rapidă
- Dăunează mai mult mediului
Când este cel mai bun moment pentru schimbarea anvelopelor primăvară?
Dacă înțelegeți toate avantajele și dezavantajele și schimbați anvelopele de două ori pe an de mult timp, atunci apare întrebarea - când este mai bine să o faceți? Cel mai adecvat răspuns la această întrebare: anvelopele de iarnă se schimbă la cele de vară atunci când temperatura medie zilnică crește peste 7-8 grade. Cu toate acestea, se știe că schimbările de temperatură din primăvară pot fi bruste și imprevizibile, iar după o săptămână caldă, asfaltul înghețat poate apărea din nou dimineața. Prin urmare, merită să mai aștepți încă o săptămână sau două. Dar, de asemenea, nu așteptați ca temperaturile medii să crească la 15 grade.
O alternativă la două seturi de anvelope – all season
Dacă totuși credeți că două seturi de anvelope sunt neînțelepte, atunci așa-numitele anvelope all-season pot fi o alternativă reală. Aceste anvelope au proprietăți atât pentru modelele de iarnă, cât și pentru cele de vară. Sunt mai tenace iarna decât cele de vară și nu se uzează vara ca cele de iarnă. Anvelopele pentru toate anotimpurile nu vor fi niciodată la fel de bune ca anvelopele de vară sau de iarnă, dar nici nu vor fi neputincioase vara sau iarna. Aceasta este probabil o opțiune interesantă pentru acele regiuni climatice în care iernile sunt calde. Adică, pot fi foarte potrivite în țara noastră. Achiziționarea de anvelope de pasageri pentru toate anotimpurile, împreună cu încălzirea generală a climatului, a devenit o tendință și mulți, inclusiv producători de top, oferă consumatorilor anvelope pentru toate anotimpurile.
Inovații din 2021
Apropo, din mai 2021, o altă pictogramă va apărea pe autocolant - o bucățică de gheață și un fulg de zăpadă pentru anvelopele de iarnă. Va însemna nivelul de capacitate al unui anumit model de anvelope de a manipula eficient suprafețele de zăpadă și gheață. Toate aceste informații apar ca urmare a testelor conform reglementărilor ISO 19447 și UNECE 117. Un cod QR va fi, de asemenea, inclus în autocolant, care va trimite la pagina fiecărui model specific din baza de date a produselor EU EPREL. Din mai 2021, se va schimba și clasificarea frânării pe suprafețe uscate. Indexul va avea 5 litere în loc de cele șapte curente.