0
Sună
022-81-92-00 068 333 724
  1. Principală
  2. Blog automobilistului
  3. 10 de ce despre pneuri: întrebări populare și răspunsuri pentru cei curioși

10 de ce despre pneuri: întrebări populare și răspunsuri pentru cei curioși

10 de ce despre pneuri: întrebări populare și răspunsuri pentru cei curioși

Astăzi vă propunem să inițiem jocul "deceluş" și să răspundem la cele mai frecvente întrebări care se referă numai la roți. Dacă vă întrebați de ce anvelopele pentru SUV-uri și autoturisme sunt scumpe sau din care cauza cauciucul produce zgomot, atunci citiți mai departe.

De ce anvelopele se numesc Velcro (lipici)?

„Lipici" este un slang inventat de șoferi pentru a se referi la anvelopele cu fricțiune de iarnă. Date exacte privind istoricul denumirii nu sunt, dar principala speculație se bazează pe principiul cauciucului. Spre deosebire de analogii cramponați, care, în mod literal, se înfig în gheață sau zăpadă, variantele fără crampoane demonstrează rezultate excelente datorită compoziției speciale a amestecului de cauciuc. Datorită durității scăzute și elasticității, anvelopele par să se lipească de suprafață, asigurând aderență și stabilitate. „Lipiciurile” își manifestă eficienţa În mediul urban, unde drumurile sunt curățate în mod sistematică de zăpadă și gheață.

De ce anvelopele mai sunt numite „scaturi”

O astfel de „poreclă" întâlnim adesea în conversații și, uneori, chiar în operele literare. Tradiția de a folosi termenul îşi are începutul în trecutul îndepărtat. Anume, atunci când buștenii cu role, utilizați la primele mijloace de transport, au fost înlocuiți cu roți din lemn, ele au început să fie numite „scaturi”.Perechile de roți de vagoane și locomotive sunt numite astfel. Poate de aici a apărut obiceiul ca rotile să fie „poreclite” „scaturi”. E o denumire incorectă, dar s-a înrădăcinat în limbajul oral, de aceia adeseori este folosită atât de cumpărători, cât și de vânzătorii de produse auto.

De ce anvelopele sunt atât de costisitoare

Principalul motiv al costului ridicat cercetările și elaborările sistematice, orientate spre crearea unui produs de înaltă calitate și fiabil. Datorită eforturilor producătorilor, durata de viață a produselor a crescut, fiabilitatea, stabilitatea și aderența la suprafața drumului s-au îmbunătățit. În plus, gama de anvelope este atât de variată încât este ușor să alegeți o opțiune bazată pe stilul de conducere, tipul de vehicul și buget. Desigur, este imposibil să se obțină rezultate fără numeroase teste și inovații, care, fără îndoială, influențează costul cauciucului.

De ce își pierd anvelopele presiunea?

Există mai multe motive. În plus la cele evidente - găurirea și tăietura laterală - există și alte cauze. De exemplu, aerul din anvelopă poate trece prin distribuitorul deteriorat sau contaminat. Dacă observați că roțile se dezumflă, verificați dacă niplul e în stare bună. O altă problemă răspândită, care cauzează dezumflarea anvelopelor este discul deformat. Se întâmplă, de asemenea, ca janta să pară întreagă din exterior și să existe deteriorări în interior - luați în considerare acest moment. În plus, presiunea în anvelope scade adesea odată cu scăderea bruscă a temperaturii, sau, dimpotrivă, cu încălzirea bruscă a timpului. Schimbarea bruscă a temperaturii afectează negativ starea cauciucului, astfel încât atunci când va avea loc o schimbare bruscă a vremii va trebui ca roțile să fie pompate.

De ce cauciucul face zgomot

În ultimul timp, la testarea anvelopelor, pe lângă durabilitate, fiabilitate și siguranță, se ia în consideraţie un alt indicator - nivelul de zgomot. Dar să vedem de unde vin sunetele. Deși producătorii încearcă să schimbe compoziția amestecului din cauciuc, cauciucurile fac zgomot din mai multe motive. Una dintre cele mai frecvente este starea suprafeței drumului. Indiferent de duritatea redusă și elasticitatea cauciucului de vară, a desenului benzii de rulare și ale altor caracteristici, roțile vor emite sunete zgomotoase pe plăci asfaltice abrazive sau pe plăci de beton cu articulații curbate. Aceasta se referă și la anvelopele de iarnă, de asemenea, în special, opțiunile cramponate, care sunt foarte zgomotoase atunci când conduceți pe drum asfaltat.

De ce roțile vibrează

Zgomotul neplăcut este un fenomen răspândit, de care fiecare proprietar de mașină încearcă să se debaraseze. Contrar stereotipului că doar anvelopele de vară sunt zgomotoase, sezonalitatea anvelopelor nu afectează întotdeauna disconfortul acustic. Motivul este adesea cauzat de diferiți factori, inclusiv de starea tehnică a autoturismului și tipul suprafeței drumului. Dacă vehiculul funcționează corect, drumul este neted și uniform, dar roțile sunt încă zgomotoase, explicaţia este destul de simplă:

Dacă liniștea și fiabilitatea este o prioritate, alegeți anvelopele clasa premium de branduri bine-cunoscute.

De ce cauciucurile sunt negre

Șoferii, pasagerii și chiar pietonii știu că, de obicei, anvelopele sunt de culoare neagră. Dar puțini oameni se întreabă de ce. De ce producătorii nu vopsesc anvelopele într-o nuanță strălucitoare de roșu, verde sau galben, dar în mod tradițional preferă culoarea neagră? Dacă să facem o ochire retrospectivă în negura timpului, adică la momentul creării primelor anvelope de cauciuc, vom constata că acestea erau inițial de culoare albă. De fapt, cauciucul natural folosit pentru fabricarea anvelopelor auto are o culoare albă lăptoasă. Negreața a apărut mai târziu, când roțile erau acoperite cu funingine. Atunci se considera că acest lucru mărește durabilitatea și rezistența produselor. În lumea modernă a anvelopelor, negrul este o consecință a adăugării carbonului tehnic, care este invariabil prezent în compusul de cauciuc.

De ce roțile sunt pompate cu azot?

Probabil, multor proprietari de autoturisme la benzinării sau în atelierele de instalare a anvelopelor li s-au propus ca roţile să fie pompate cu azot. O parte este de acord, cealaltă refuză, dar nu toți înțeleg de ce e nevoie de acest serviciu. Potrivit unor experți, o roată pompată cu azot reduce greutatea automobilului, influenţează favorabil uzura anvelopei și siguranța la incendiu a autovehiculului. De exemplu, mașinile de curse, unde oscilațiile minime ale masei, presiunii și aderenței sunt importante, utilizează numai azot.

De ce anvelopele arată dezumflate?

Acest lucru se întâmplă atunci când uneia din părțile mașinii îi revine o încărcătură mare. Adică, de exemplu, roțile din față par adesea ușor coborâte datorită greutății motorului. O situație similară se observă la anvelopele din spate atunci când portbagajul mașinii este încărcat. Motivul alternativ este cauciucul moale. Dacă observați un fenomen similar, verificați presiunea în anvelope. Adesea, aceasta este doar o iluzie vizuală - nu trebuie să vă faceți griji.

De ce se dezumflă anvelopa fără tub?

Ați observat uneori că roțile sunt dezumflate fără niciun motiv? Verificați cauzele principale ale problemei. Camerele fără tuburi permit aerului să treacă în cazul formării unei tăieturi laterale sau a perforării cu un cui, care se întâmplă adesea atunci când roata atinge un obiect ascuțit, sau când nimerește într-o gaură la viteză mare. În plus, printre posibilele cauze se numără deteriorarea distribuitorului, deermetizarea locului de contact al anvelopei cu janta, uzura excesivă a cauciucului și un termen de exploatare îndelungat fără verificarea presiunii și pomparea aerului.


Adaugă comentariu