Care este diferența dintre anvelopele de iarnă și anvelopele de vară și de ce trebuie să reechipați automobilul la timp
Este deosebit de important ca proprietarii de mașini din regiunile cu un climat în care vara suprafața drumului se încinge până la cote extreme, iar iarna drumul poate fi acoperit cu polei Fiecare șofer responsabil știe că într-o anumită perioadă a anului trebuie de călătorit cu un anumit tip de anvelope. Dar, în mod surprinzător, nu toată lumea știe diferența dintre anvelopele de iarnă și anvelopele de vară. Deci, haideţi să eliminăm lacunele, să concretizăm momentele principale și să începem să alegem anvelopele de iarnă și de vară potrivite pentru autoturisme, SUV-uri și camioane.
Compararea anvelopelor de iarnă și de vară: nuanțe cheie
Unele diferențe dintre anvelope sunt destul de evidente chiar și pentru începători. Deși mulți oameni cred că problema constă doar în desenul sau înălțimea benzii de rulare, rolul principal îl joacă compoziția amestecului de cauciuc. Și, ceea ce este important, raportul procentual dintre componente variază în funcție de tipul și condițiile şofatului. Anume cantitatea unor sau alte substanțe influențează caracteristicile pneurilor pe vreme geroasă sau cu arşiţă.
Vara
Este logic ca anvelopele de vară să fie recomandate pentru utilizare în sezonul cald. Amestecul moale de cauciuc, din care se produce anvelopa, asigură un contact maxim cu suprafața drumului la temperaturi de peste 7 grade. Mai mult, datorită compoziției speciale și prezenței blocurilor mari ale benzii de rulare, o mașină cu astfel de anvelope se comportă destul de previzibil pe un drum umed și uscat, inclusiv pe asfalt, drum pietruit sau de pietriş.
Odată cu scăderea temperaturii, amestecul se întărește instantaneu, drept urmare se reduce aderența cu suprafața drumului. În plus, temperaturile scăzute duc la deteriorări, precum așchierea și fisurarea pe suprafața de rulare. Deoarece astfel de cazuri sunt clasificate la categoria fără garanție de către producătorii de anvelope, neînlocuirea la timp duce la cheltuieli financiare.
Dar, ceea ce este mai important, nici o daună bugetului nu poate fi comparată cu cea provocată de consecințele dorinței de a circula cu anvelope de vară în timpul iernii. Ca rezultat al contactului slab cu drumul înzăpezit sau acoperit cu gheață, controlabilitatea autovehiculului se reduce la zero. Acest lucru se întâmplă, mai ales, când se circulă cu viteză mare și în curbă, atunci când apare cea mai mare probabilitate de derapaj. De asemenea, distanța de frânare crește, astfel încât utilizarea anvelopelor de vară în timpul iernii este extrem de nesigură.
Iarna
Când mercurul termometrului coboară sub 7 grade Celsius, trebuie să vă gândiți la anvelopele de iarnă. Banda de rulare profundă cu numeroase crestături subțiri asigură o călătorie confortabilă și sigură. Designul inteligent facilitează eliberarea roților de acumularea excesivă de noroi și asigură o aderență excelentă pe drumurile cu zăpadă. Sarcina lamelelor este de a îmbunătăți stabilitatea și controlabilitatea în zonele acoperite cu gheată.
Nu e neapărat să alegeți opțiunile de anvelope cu crampoane, dar este obligatoriu să conduceți automobilul echipat cu anvelope de iarnă în sezonul rece. Este dificil să determinați modelul, deci luați în considerare parametrii maximi la cumpărare. Dacă e zăpadă, ceea ce se întâlnește des în regiunea dvs., și drumul, evident, este acoperit cu o pojghiță de gheață, optaţi varianta cu crampoane. Locuitorii orașelor în care asfaltul este curățat sistematic, nu există pante bruşte de coborâre şi urcuş, se potrivește varianta cu Velcro (lipici).
Ce credeţi despre anvelopele multisezon?
În timp ce o parte din proprietarii de autoturisme încearcă să constate care anvelopele sunt mai bune pentru vară și care - pentru iarnă, ceilalţi pledează pentru anvelope multisezon. Mulți producători consideră că aceste produse universale reprezintă o alternativă desăvârşită a anvelopelor specializate. Dacă sunteți frustrat din punct de vedere financiar de necesitatea de a schimba pneurile de două ori pe an, vă recomandăm să cumpărați anvelope pentru toate sezoanele.
Diferența dintre cauciucurile de iarnă și de vară: rezumat
După cum am constatat, există trei diferențe fundamentale între anvelope: structura, compoziția amestecului de cauciuc și modelul benzii de rulare.
Pentru anvelopele de iarnă este specific un conținut mai mare de cauciuc natural, ceea ce le face mai puţin dure la frig. Cu cât pneurile sunt mai moi, cu atât mai mare este capacitatea lor de aderență mai sigură cu suprafața drumului, îmbunătățind manevrabilitatea. Spre deosebire de anvelopele de vară, care rapid devin mai dure la temperaturi scăzute, anvelopele de iarnă funcționează bine la temperaturi sub +7 grade Celsius.
În plus, există mii de caneluri mici (lamele) pe benzile de rulare ale anvelopelor de iarnă, care sunt proiectate pentru a dispersa apa și a preveni acvaplanarea. Crestăturile literalmente se înfig în zăpadă, noroi și gheață, asigurând o aderență optimă cu drumul.
Un alt aspect important, care distinge anvelopele de iarnă de anvelopele de vară, este desenul profund al benzii de rulare conceput pentru acumularea zăpezii compacte. În ciuda caracterului ciudat al fenomenului, acesta sporește efectul de aderență, ajutând mașina să se deplaseze relativ ușor pe drumurile înzăpezite și acoperite cu gheață.
Compoziția specială a anvelopelor de vară are proprietatea de a se înmuia și de a se întări în funcție de temperatura aerului. Acest lucru permite produselor să se adapteze la condițiile meteorologice de moment și să demonstreze o performanță excelentă pe drumurile umede și uscate. Luându-se în calcul diferența dintre indicatorii de temperatură, se poate presupune cât de atent a fost selectat numărul de componente pentru un condus sigur şi relaxant. Cu toate acestea, pentru a determina care dintre anvelopele de vară sunt cele mai bune pentru dvs., este recomandabil să se țină seama nu numai de condițiile meteorologice, ci și de stilul de conducere, de calitatea suprafeței drumului și de tipul vehiculului.